Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2023

Μαθαίνω να κόβω και δημιουργώ

 






Τις πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο κιόλας ξεκινήσαμε να κόβουμε με το ψαλίδι. Τα παιδιά χρωμάτισαν και έκοψαν λωρίδες. Για να έχει νόημα γι' αυτά η εξάσκηση αυτή και επειδή στο νηπιαγωγείο τα παιδιά μαθαίνουν να επαναχρησιμοποιούν πριν πετάξουν κάτι, δημιουργήσαμε τα δικά μας έργα τέχνης, κολλώντας ελεύθερα τις λωρίδες μας σε ένα χαρτί Α3 ο καθένας ατομικά:



















Βρέχει και κρατάμε ομπρέλες - Φθινόπωρο

 Μπορεί να μην βρέχει αυτές τις μέρες, αλλά η κατασκευή έγινε τις λίγες για τη Θεσσαλονίκη βροχερές μέρες που πέρασαν. Τα παιδιά σχεδίασαν σύννεφα, σχημάτισαν τη βροχή με μαρκαδόρο και έβαψαν μπλε, γκρι ή μαύρο το φόντο. Χρωμάτισαν ροζ και γαλάζια χαρτιά όπως ήθελαν και με αυτά σχηματίσαμε βεντάλιες που έγιναν ομπρέλες...:























Code Week: Οι συμμετοχές μας










Θέλοντας να ξεκινήσουμε ένα πρόγραμμα για τη μουσική και τον ρυθμό ξεκινάμε με ένα αυτοσχέδιο αίνιγμα απευθυνόμενοι στα παιδιά. Ο τίτλος: "Την μουσική για να αρχίσω, ποιον πρέπει πρώτα να γνωρίσω;". Ξεκινήσαμε με ένα αίνιγμα:

"Του πεντάγραμμου αρχηγός, 

στη γραμμή πρώτο εμπρός,

νότες μπαίνουν στη σειρά

και τραγούδια λεν πολλά. "

Τι είναι;

Για να απαντήσουν στο αίνιγμα τα παιδιά πρέπει να σπάσουν τον κώδικα που έχουμε ετοιμάσει για αυτά στο ZaplyCode. Μετράνε κουτάκια, χρωματίζουν με μαύρο χρώμα τόσα τετράγωνα όσα ορίζει ο αριθμός και σε συγκεκριμένο σημείο για να σχηματιστεί το κλειδί του Σολ.

Ως επέκταση μπορούμε να δημιουργήσουμε αντίστοιχα αινίγματα και κώδικες  με τα παιδιά για να σπάσουν μαθητές από άλλα τμηματα του σχολείου ή ακόμη και οι ίδιοι οι γονείς των παιδιών.

Στη συνέχεια, προγραμματίζουμε το bee-bot μας έτσι ώστε να οδηγηθεί στο ταμπλό μας στο κλειδί του σολ περνώντας από όλα τα κουτιά που έχουν μουσικά όργανα. Τη διαδρομή αποτυπώνουν τα παιδιά και στο χαρτί, σε αντίστοιχη έντυπη εργασία.

Τον κώδικα από το zaplycode, το πλέγμα και την έντυπη εργασία για το bee-bot αλλά και τις εικόνες για να δημιουργήσετε το ταμπλό του bee-bot θα τα βρείτε στο https://padlet.com/xkarapa/code-week-ufvndxotlp25erp0 ή  κάνοντας λήψη από εδώ:

https://drive.google.com/drive/folders/1SWSizRECj_zPhGhACqbhY1_8EC77aypG?usp=sharing

Μοιραστείτε μαζί μας φωτογραφίες από τη συμμετοχή σας, αναγράφοντας το σχολείο, το τμήμα και το όνομα της/ του νηπιαγωγού που συμμετέχει στη δράση στο padlet:

https://padlet.com/xkarapa/code-week-ufvndxotlp25erp0
















Αποτύπωση διαδρομής στο χαρτί:





Από τη συμμετοχή του 1ου τμήματος στο E twinning πρόγραμμα: "tales of natural didasters" προέκυψε η συμμαχία που είχε ως θέμα αντικείμενα που πρέπει να έχω μαζί μου στο σακίδιο έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σεισμού. Τα παιδιά προγραμμάτισαν το beee-bot να περάσει από τα αντικείμενα που είναι απαραίτητο να έχουμε μαζί μας στο σακίδιο έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σεισμού.


Συμμετείχαμε ακόμη και στην δράση: "Με την bee-bot βοηθό μαθαίνω του σχολείου μου τον ρυθμό". Το πρώτο τμήμα ασχολήθηκε με την ρουτίνα της τουαλέτας:





 και το τμήμα ένταξης με το 1ο τμήμα με το ασχολήθηκε με την ρουτίνα του φαγητού: δημιούργησαν μόνα τους τις εικόνες που αξιοποιήθηκαν στο παιχνίδια με το bee-bot. Ενδεικτικές εικόνες:
 






















Σπάσαμε επίσης τον κώδικα και ανακαλύψαμε το Μ από την μουσική!