Τετάρτη 30 Μαρτίου 2022

΄Με έμπνευση από τον πίνακα του Πικάσο: "Το παιδί με το περιστέρι" (1901)


Μιλάμε για τον πόλεμο και τα παιδιά τον ζωγραφίζουν αυθόρμητα...

Βόμβες, όπλα και οι άνθρωποι χωρισμένοι σε δύο αντίπαλες ομάδες...


Σφαίρες πολλές, μέχρι να σκοτωθούν οι άνθρωποι:


Βόμβες και σφαίρες:


Όπλα και σφαίρες μέχρι να σκοτωθούν οι άνθρωποι:


Σφαίρες πολλές και οι άνθρωποι χάνουν την αγάπη:


Βόμβες και έχθρα ανάμεσα στους ανθρώπους:


Αίματα, σφαίρες και θάνατοι και οι άνθρωποι είναι λυπημένοι:


Σφαίρες και βόμβες και ο ήλιος λυπάται και κλαίει γι' αυτό:


Κάποιος χαίρεται που σκοτώνει τους άλλους ανθρώπους:


Αυτές ήταν κάποιες από τις απόψεις των παιδιών για τον πόλεμο και η γενικότερη επιθυμία ήταν να υπάρχει ειρήνη. Είδαμε πολλούς πίνακες ζωγραφικής με θέμα τον πόλεμο και επιλέξαμε να ασχοληθούμε με έναν πίνακα που έχει μήνυμα ειρήνης. 
Σε χαρτόνι 50x70 σχεδίασα το παιδί με το περιστέρι και ξεκινήσαμε με διάφορες τεχνικές και υλικά να κάνουμε το δικό μας παιδί με το περιστέρι που στέλνει μήνυμα ειρήνης, αγάπης και φιλίας. Τα βήματα που ακολουθήσαμε:
1. Σχεδίασα ένα γενικό περίγραμμα του πίνακα, ένα παιδί με ένα περιστέρι στα χέρια:


2. Κόψαμε ψηφίδες από πράσινο βελουτέ χαρτί για τον φιόγκο του φορέματος του παιδιού:


3. Τα παιδιά έκοψαν και κόλλησαν εκρού ψηφίδες χαρτονιού (κανσόν) στο πρόσωπο και στα χέρια:



4. Κόψαμε ψηφίδες καφέ πλαστελίνης για τα μαλλιά. Βάλαμε ατλακόλ και τα παιδιά πίεσαν τις ψηφίδες πλαστελίνης. Στο τέλος περάσαμε ατλακόλ κρισταλιζέ έτσι ώστε να σταθεροποιηθούν ακόμη καλύτερα οι ψηφίδες, αλλά και να γυαλίζουν:


5. Με βαμβάκι τα παιδιά σχημάτισαν μικρές ψηφίδες για το περιστέρι και το αφήσαμε να στεγνώσει:


6. Έκαναν χρωματιστές ψηφίδες από γκοφρέ χαρτί, για να σχηματίσουν μια χρωματιστή μπάλα:



7. Μόλις στέγνωσε το βαμβάκι από το περιστέρι, μ νερομπογιές τα παιδιά χρωμάτισαν το βαμβάκι, χρησιμοποιώντας σομόν και πράσινο:




8. Με το πινέλο περάσαμε με νερό το φόρεμα του παιδιού. Έπειτα, τα παιδιά έπαιρναν χρώματα και τα περνούσαν κατευθείαν πάνω στο χαρτόνι, χωρίς να βρέξουν το πινέλο τους ξανά. Κανόνας ήταν να αφήσουνε όσο το δυνατόν λιγότερες τρυπούλες - κενά καθώς ζωγραφίζανε:





9. Έπειτα με λαδοπαστέλ σχημάτισαν το φόντο:



10. Τέλος, με μαύρη τέμπερα σχηματίσαμε τα περιγράμματα και τα χαρακτηριστικά του παιδιού:





11. Το τελικό αποτέλεσμα:



Κι επειδή ο πίνακας άρεσε πολύ στα παιδιά, προσπάθησαν να τον αποτυπώσουν και ελεύθερα στο χαρτί τους:












Στη συνέχεια, στολίσαμε τις ζωγραφιές στην τάξη μας:


 

Κυριακή 27 Μαρτίου 2022

3ος Μύθος StemFables- E-twinning: "Ο φορτωμένος γάιδαρος"

 Ο τρίτος μύθος που μελετήσαμε στο E twinning πρόγραμμά μας με τίτλο: "StemFables", ήταν "Ο φορτωμένος γάιδαρος". Είδαμε το βίντεο του μύθου στο Youtube, διαβάσαμε το παραμύθι από την αντίστοιχη παρουσίαση της ομάδας του προγράμματος και ξεκινήσαμε τις δράσεις μας.

Αρχικά, αφιερώσαμε μια μέρα στη γνωριμία με τον υπολογιστή, στα πλαίσια της ημέρας ασφαλούς διαδικτύου. Τα παιδιά ζωγράφισαν τα μέρη του υπολογιστή. 




Λύσαμε κρυπτόλεξο για να βρούμε τον τίτλο του 3ου μύθου:




Παίξαμε συνεργατικά παιχνίδι με το νηπιαγωγείο Αρεδιού, όπου σε μια διαφάνεια παρουσίασης τα παιδιά διέκριναν τα υλικά σε διαλυτά και αδιάλυτα. Τα παιδιά από τα δύο σχολεία έπαιζαν εναλλάξ:


Κάναμε πειράματα και εντοπίσαμε όσα διαλύονται και όσα δε διαλύονται:



Ζωγραφίσαμε τον μύθο:





Ζωγραφίσαμε κάτι που διαλύεται και κάτι που δε διαλύεται:




Προγραμματίσαμε το Bee-bot έτσι ώστε να οδηγηθεί ο γάιδαρός μας στο σπίτι έχοντας μαζέψει όσο πιο πολλά σφουγγάρια μπορούσε, χωρίς να περάσει μέσα από νερό:


Σχεδιάσαμε τη διαδρομή του bee-bot με γραμμή, από την αφετηρία μέχρι το σπίτι, με στόχο τη συλλογή σφουγγαριών , χωρίς να περάσει μέσα από νερό:


Ζωγραφίσαμε αντικείμενα ελαφριά και βαριά:




Κάναμε μάσκες με ζώα από τους μύθους του Αισώπου με αφορμή τις Απόκριες, κάναμε δραματοποιήσεις και στολίσαμε την τάξη μας: