Με αφορμή την γνωριμία μας με την Ιαπωνέζα ζωγράφο Yiayoi Kusama ασχοληθήκαμε με την τέχνη, με τα μαθηματικά, με το περιβ'αλλον, την ανακύκλωση αλλά και με ψηφιακά παιχνίδια. Λίγα λόγια για να γνωρίσουμε τη Γιαγιόι Κουσάμα, την 95χρονη Ιαπωνέζα ζωγράφο που ζει και συνεχίζει να δημιουργεί τα έργα της ακόμη και σήμερα. Μέσα από το βιντεάκι που ακολουθεί μπορείτε να τη γνωρίσετε κι εσείς:
Διαβάσαμε το βιβλίο που αφορά τη ζωή της, τα βιώματά της και τον τρόπο που επέλεξε να αποτυπώνει τον κόσμο μέσα από τα έργα της:
Ζωγραφίσαμε κολοκύθες εμπνευσμένοι από τις κολοκύθες που ζωγράφιζε η ίδια και τις κάναμε κολλάζ σε χρωματιστά χαρτόνια:
Με τις κολοκύθες των παιδιών ετοίμασα καρτέλες με αντιστοιχίσεις ποσότητας και αριθμού, π.χ. 5 κολοκύθες στη φωτογραφία και τα παιδιά έπρεπε να μετρήσουν τις κολοκύθες και να βρουν τον αντίστοιχο αριθμό, από το 1 έως το 10. Σε δεύτερη φάση έβρισκαν τα σύμβολα μεγαλύτερο, μικρότερο και ίσο και τα τοποθετούσαν ανάμεσα στις κολοκύθες διαφορετικών ποσοτήτων.
Με τι ίδιες εικόνες δημιούργησα δύο φύλλα εργασίας που δόθηκαν στα παιδιά μετά το παιχνίδι στην παρεούλα:
Στις ελεύθερες δραστηριότητες τα παιδιά θέλησαν να χρωματίσουν σχέδια που αφορούσαν τη ζωγράφο:
Έπειτα ζωγραφίσαμε σε χαρτόνι 50x70 το πορτρέτο της ζωγράφου και προτείναμε τρόπους για να σχηματίσουμε τελείες στο έργο. Τα παιδιά πρότειναν μπατονέτες, φελούς, το δάχτυλό τους, καπάκι από μαρκαδόρο, το πινέλο. Όλα εργάστηκαν πάνω στο έργο. Συζητούσαν για τον τρόπο που θα δουλέψουν και θα μοιραστούν τη δουλειά τους. Το τελικό αποτέλεσμα:
Η ομαδική εργασία μας με τη Yiayoi Kusama έγινε παζλ για να παίζουν τα παιδιά στον χρόνο που επιθυμούν και με όσες επαναλήψεις επιθυμούν, υποστηρίζοντας τη διαφοροποιημένη διδασκαλία. Σε αυτό το παζλ, στην πλατφόρμα του jigsawplanet μπορούν να αλλάξουν τον αριθμό των κομματιών του παζλ ανάλογα με τις δυνατότητές τους, να επιλέξουν αν θα έχουν το φαντασματάκι ή όχι, το οποίο δίνει αχνά τη φωτογραφία στο φόντο:
Και αφού τα λουλούδια είναι τα αγαπημένα της ζωγράφου, δημιουργήσαμε κι εμείς λουλούδια με πάτους από πλαστικά μπουκάλια, μιλήσαμε για την ανακύκλωση και κάναμε εισαγωγή στην άνοιξη. Με μπατονέτες τα παιδιά χρωμάτισαν πουά τα λουλούδια από τη μία πλευρά. Με τα λουλούδια μας αποφασίσαμε να στολίσουμε τα μαλλιά της ζωγράφου στο ομαδικό πορτρέτο της ζωγράφου και τα υπόλοιπα σε ομαδική εργασία:
Δύο ομαδικοί πίνακες που προέκυψαν από την ενασχόλησή μας με τη ζωγράφο και την επιρροή μας από την τεχνική της. Αρχικά κάποια παιδιά χρωμάτισαν γαλάζιο ουρανό και δημιούργησαν σύννεφα με τσαλακωμένο χαρτί κουζίνας. Κάποια άλλα παιδιά χρωμάτισαν το πράσινο για το γρασίδι. Επειδή όμως θέλαμε να στεγνώσει το χρώμα για να κολλήσουμε τα λουλούδια μας και επειδή παρατηρήσαμε ότι το πράσινο χρώμα ήταν αρκετά παχύ για να στεγνώσει άμεσα, αναζητήσαμε τρόπους για να μειώσουμε το χρώμα. Μετά από πρόταση παιδιού, αξιοποιήσαμε το χαρτί κουζίνας και ταμπονάροντας το χρώμα αφαιρέσαμε την περίσσια ποσότητα. Το χαρτί πήρε ένα ιδιαίτερο χρώμα, με πουά υφή, που άρεσε σε μικρούς και μεγάλους. Έτσι αποφασίσαμε να κρατήσουμε τα κομμάτια χαρτιού και να γίνει η βάση για επόμενο πίνακά μας. Στη συνέχεια, κολλήσαμε λουλούδια, πουλιά φτιαγμένα από χαρτί εφημερίδας, για ήλιο ένα καπάκι κουτιού γιαουρτιού και για μίσχο μπατονέτες που είχαμε χρησιμοποιήσει για τον χρωματισμό των λουλουδιών μας.
Μόλις ολοκληρώσαμε και αυτόν τον πίνακα, κολλήσαμε σε άλλο χαρτόνι σχισμένα κομμάτια από το χαρτί κουζίνας που ήταν χρωματισμένο με το περίσσιο πράσινο χρώμα. Έπειτα δημιουργήσαμε ένα δέντρο με εφημερίδες, το οποίο χρωμάτισαν τα παιδιά. Ετοίμασαν πασχαλίτσες, πεταλούδες και λουλούδια χάρτινα πουά και συνθέσαμε τον πίνακά μας.
Τα παιδιά έκαναν και ατομικούς πίνακες με πουά λουλούδια πάνω στους οποίους έγραψαν τη λέξη "ΑΝΟΙΞΗ"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου