Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2022

StemFables-E twinning: 1ος Μύθος: Η λύρα του Απόλλωνα

 Το 1ο Ολοήμερο Τμήμα του 5ου Νηπιαγωγείου Θέρμης συμμετέχει φέτος στο E-twinning πρόγραμμα "StemFables", ένα πρόγραμμα που μέσα από μύθους του Αισώπου ενεργοποιεί τα παιδιά στον τομέα της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 13 εκπαιδευτικοί από διάφορα νηπιαγωγεία της Ελλάδας και της Κύπρου.

Αρχικά, γνωρίσαμε τον Αίσωπο, διαβάσαμε κάποια πράγματα γι' αυτόν, μέσα από συνεργατική παρουσίαση που ετοίμασε για την ομάδα το προγράμματος συνάδελφος- μέλος του έργου. Τα παιδιά ζωγράφισαν τον Αίσωπο, όπως τον φαντάζονταν.




Ο πρώτος μύθος του Αισώπου ήταν "Η λύρα του Απόλλωνα". Διαβάσαμε τον μύθο, εντοπίσαμε σε μια φωτογραφία τα μέρη της λύρας και στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν τη λύρα του Απόλλωνα, είτε πατώντας πάνω στις διακεκομμένες γραμμές, είτε ζωγραφίζοντας ελεύθερα, όπως μπορούσαν το συγκεκριμένο θέμα.








Είδαμε ένα πείραμα για την ηχώ: https://www.youtube.com/watch?v=rLg2MHOTg1g 
ακούσαμε θορύβους: https://www.youtube.com/watch?v=JrpABtapstU&t=1s
και μουσικά όργανα: https://www.youtube.com/watch?v=pouHelxpjBM&t=1s, τα παιδιά μαντεύανε τι ακούγανε και ζωγράφιζαν αυτό που άκουγαν κάθε φορά, σε ένα κοινό χαρτί





Κάναμε και πειράματα για τον ήχο:
1. Γεμίσαμε τρία ποτήρια με νερό, το ένα μέχρι πάνω, το άλλο μέχρι τη μέση και το τρίτο σχεδόν άδειο και τα χτυπούσαμε με ένα κουτάλι, παρατηρώντας κάθε φορά τον ήχο που παράγονταν.

2. Γεμίσαμε μια λεκάνη με νερό και κάθε παιδί βουτούσε το δείκτη του στο νερό και σχημάτιζε κύκλους μέσα σε αυτό. Παραλληλίσαμε αυτά τα κύματα με τα ηχητικά κύματα ενός σιγανού ήχου.
Στη συνέχεια, ρίξαμε πέτρες μέσα στο νερό και παρατηρήσαμε ότι τα κύματα έγιναν πιο έντονα. Παραλληλίσαμε αυτά τα κύματα με τα ηχητικά κύματα ενός δυνατού ήχου.
3. Μιλήσαμε έχοντας κολλημένο στο στόμα μας ένα μπαλόνι, και έπειτα συζητήσαμε για το πώς νιώσαμε και για το πώς ακουγόταν η φωνή μας.
4. Φουσκώσαμε μπαλόνια και αφήναμε να βγει ο αέρας του άλλοτε πιο σιγά και άλλοτε πιο γρήγορα.
5. Κλείσαμε τα αυτιά μας και μιλούσαμε και ακούγαμε τη φωνή μας και των φίλων μας.






Δεν θα μπορούσε να λείπει το αγαπημένο μας ρομποτάκι bee-bot. Επειδή όμως ήταν η πρώτη φορά που τα φετινά παιδιά μας θα ασχολούνταν με το bee-bot, κάναμε πρώτα παιχνίδια εξοικείωσης με το ρομπότ. 
Αρχικά γνωρίσαμε τα κουμπιά του και τις εντολές που εξυπηρετούν. Στη συνέχεια, τα ίδια τα παιδιά έγιναν ρομπότ και οι συμμαθητές τους οι προγραμματιστές τους. Σε ένα χαρτί Α4 σχεδιάσαμε τα κουμπιά που έχει πάνω της η μέλισσά μας και το κολλούσαμε κάθε φορά στην πλάτη από το παιδί- ρομπότ. Αφού πέρασαν όλα τα παιδιά και από τους δύο ρόλους, προχωρήσαμε  στον προγραμματισμό του ρομπότ μας. Στο τετραγωνισμένο χαρτόνι μας κολλήσαμε διάσπαρτα κάποια μουσικά όργανα. Τα παιδιά έπρεπε να ονοματίσουν σε ποιο ήθελαν να φτάσει το μελισσάκι και να το προγραμματίσουν κατάλληλα. Αν το μελισσάκι έπαιρνε λάθος διαδρομή τα παιδιά ακύρωναν την εντολή, συζητούσαμε όλοι μαζί τι δεν πήγε καλά και συνέχιζαν με την επόμενη προσπάθεια, μέχρι να έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα.







Τα παιδιά είχαν και μια αποστολή: Να κατασκευάσουν τα δικά τους μουσικά όργανα από ανακυκλώσιμα υλικά. Οι δημιουργίες φανταστικές και συγκεντρωθήκαν όλες μαζί με των υπόλοιπων σχολείων που συνεργαζόμαστε σε αυτό το πρόγραμμα σε ένα wakelet.

Τις δημιουργίες της τάξης μας μπορείτε να τις δείτε εδώ:






Κλείσαμε τον πρώτο μύθο με συνεργατικές δραστηριότητες με άλλα νηπιαγωγεία. Συγκεκριμένα, συνεργαστήκαμε ε το Νηπιαγωγείο Αγίου Κωνσταντίνου στα Τρίκαλα. την πρώτη μέρα συνδεθήκαμε στο webex και παίξαμε παζλ, κατασκευές των παιδιών στο jigsawplanet. Ετοίμασα τέσσερα παζλ με μουσικά όργανα που δημιούργησαν τα παιδιά της τάξης μας και τρία με αυτά που δημιούργησαν οι φιλοξενούμενοί μας:






preview12pieceNtrams preview18pieceΛύρα Απόλλωνα preview16piecekrousta preview16pieceToympeleki preview15pieceΝτραμς preview15pieceΠιάνο preview15pieceαυτοσχέδια κιθάρα

Την επόμενη μέρα, παίξαμε με τα παιδιά του ίδιου σχολείου ένα παιχνίδι στο google docs, όπου υπήρχαν φωτογραφίες και τα παιδιά έπρεπε να τις κατηγοριοποιήσουν σε φυσικούς και τεχνητούς ήχους:
Αυτές ήταν οι εμπειρίες των παιδιών με αφορμή τον μύθο του Αισώπου: "Η λύρα του Απόλλωνα". Ήδη αυτό τον μήνα "ταξιδεύουμε" με αφορμή τον δεύτερο μύθο...σύντομα θα μοιραστούμε μαζί σας τις εμπειρίες μας!

Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2022

Εργαστήρια δεξιοτήτων- Υγεία και Διατροφή

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων, μοιραζόμαστε μαζί σας κάποιες από τις δραστηριότητες που έγιναν στο 1ο Τμήμα, με θέμα την Υγεία και την Υγιεινή Διατροφή.
Book titled 'Εργαστήρια Δεξιοτήτων- 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων Υγεία - Διατροφή'Read this book made on StoryJumper
Για την παρουσίαση των δραστηριοτήτων, αξιοποιήθηκε το web 2.0 ψηφιακό εργαλείο δημιουργίας ψηφιακών βιβλίων storyjumper. Αν θέλετε να δημιουργήσετε τα δικά σας βιβλία αξιοποιώντας το StoryJumper, δείτε παρουσίαση με αναλυτικές οδηγίες εδώ

Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2022

Δημιουργία ψηφιακών βιβλίων με το StoryJumper

Το StoryJumper είναι ένα είναι ένα web 2.0 εργαλείο δημιουργίας ψηφιακών βιβλίων. Στα βιβλία αυτά μπορεί να υπάρχουν εικόνες, ήχος, λέξεις. Ο συγγραφέας μπορεί να προσθέσει τα δικά του σκηνικά στο βιβλίο και να δημιουργήσει τους δικούς του ήρωες.​ Πάμε να δούμε πώς!

Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2022

Οδηγίες δημιουργίας ψηφιακού βιβλίου με το Book Creator

Οδηγίες βήμα- βήμα για τη δημιουργία ψηφιακών βιβλίων με το on line εργαλείο δημιουργίας ψηφιακών βιβλίων BookCreator